Notiks pirmsskolai veltīta konference "Darbojos, izzinu - mācos ar prieku!"

Rīga, 8.marts, LETA. Nākamnedēļ, 14.martā, Valmieras Kultūras centrā notiks "Skola2030" organizētā konference par pirmsskolas jautājumiem "Darbojos, izzinu - mācos ar prieku", kuras mērķis ir palīdzēt sagatavoties pilnveidotā satura un pieejas ieviešanai visās pirmsskolās Latvijā.

Kā aģentūru LETA informēja pasākuma pārstāvji, uz konferenci pulcēsies ap 600 pirmsskolas pedagogu no visas Latvijas. Konferences tiešraidi ikvienam būs iespējams vērot "Skola2030" sociālo tīklu vietnes "Facebook" lapā.

"Skola 2030" mērķis ir izstrādāt, aprobēt un pēctecīgi ieviest Latvijā pilnveidotu vispārējās izglītības saturu un mācīšanās pieeju no pirmsskolas līdz vidusskolai, lai bērni iegūtu mūsdienās vajadzīgās zināšanas, prasmes un attieksmes.

Konferenci atklās Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) parlamentārā sekretāre Anita Muižniece (JKP) un Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks. Par pirmsskolas izglītības jautājumiem runās Starpnozaru izglītības inovāciju centra direktore un vadošā pētniece Dace Namsone, Daugavpils Universitātes docente un "Skola2030" Valodu mācību jomas satura izstrādes eksperte Sandra Zariņa, "Skola2030" pirmsskolas pedagogu profesionālās pilnveides vecākā eksperte Arita Lauka, britu vieslektore, skolotāja praktiķe, skolas vadītāja un izglītības konsultante Patrīcija Herberta.

Noslēguma runu teiks "Skola2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa.

Konferences dienā grupās notiks diskusijas, tematiskas darbnīcas un iepazīšanās ar pilotpirmsskolu pieredzes stāstiem, ko vadīs "Skola2030" eksperti, pilotpirmsskolu vadītāji un skolotāji.

Konferences galvenā tēma ir gaidāmās pārmaiņas pirmsskolā un to īstenošanas iespējas, to skaitā - skolotāja loma, kurš kļūst par mācību procesa virzītāju un iedvesmotāju, bērna apzinātas un aktīvas rīcībspējas veicināšana, pamati izpratnes veidošanai par pasauli un zinātnēm, valodas pamati un sagatavotība pamatskolai, caurviju prasmju attīstība, sociāli emocionālā mācīšanās, vides nozīme, svētku svinēšana, darba organizācija, vecāku iesaiste u. c.