Banner 980x90

Eksperts: Nākotnē banku pakalpojumu izmantošana kļūs nemanāma

Ģirts Bērziņš/ Foto: Ieva Čīka/ LETA
Ģirts Bērziņš/ Foto: Ieva Čīka/ LETA
Nākotnē banku pakalpojumu izmantošana kļūs nemanāma un cilvēki nemanīs norēķinu brīdi, šādu viedokli pirmdien, 24.oktobrī, žurnālistiem pauda "Swedbank" Latvijā valdes loceklis un "Swedbank" grupas pakalpojumu digitalizācijas stratēģijas direktors Ģirts Bērziņš.

Piemēram, norēķini par pirkumu veikalā varētu notikt automātiski, tehnoloģijām identificējot klientu un automātiski atskaitot no viņa konta nepieciešamo summu. Tehnoloģiski pat būtu iespējams, ka klients pie veikala plaukta tiek brīdināts, ka izraudzīto preci viņa konta stāvoklis neļauj iegādāties, skaidroja Bērziņš.

Eksperts atzina, ka skaidra nauda neizzudīs, taču tās lietošana kļūs neērta. Ja draugs dosies ārā no veikala, bet pašam būs jāiet stāvēt rindā pie kasiera vai pie pašapkalpošanās kases, tad cilvēks manīs, cik šāds tradicionāls iepirkšanās veids ir neefektīvs, nākotnes situāciju iezīmēja Bērziņš. Viņš piebilda, ka arī vēstuļu sūtīšana mūsdienās joprojām ir pieejams pakalpojums un vēstules tiek sūtītas, bet vairumā dzīves gadījumu šāds risinājums tomēr netiek izmantots, turklāt tas ir salīdzinoši dārgi.

Bērziņš prognozēja, ka nākotnē samazināsies attālums starp brīdi, kad cilvēkam ievajadzēsies kādu pakalpojumu, līdz brīdim, kad pakalpojums viņam būs pieejams. Pakalpojuma sniedzējam būs ļoti labi jāzina klients, iespējams, pat jau iepriekš jāsaprot, kāds pakalpojums klientam būs vajadzīgs, un vajadzīgajā brīdī jāpiedāvā, piemēram, apdrošināšana, papildu finansējums piektdienas izklaidēm vai arī jābrīdina atturēties no izvēlētā pirkuma, lai netiktu apdraudēta klienta spēja samaksāt par komunālajiem pakalpojumiem.

"Swedbank" valdes loceklis atzīmēja, ka ik pa laikam izskan prognozes par banku filiāļu izzušanu, taču viņam šķiet, ka vadošajiem pakalpojumu sniedzējiem filiāles paliks, taču mainīsies to loma, tās drīzāk būs klientu darba vietas, kur iegūt pakalpojuma lietošanas pieredzi. Pat interneta tirdzniecības tīkls "Amazon" atvēris pirmo klientu klātienes apkalpošanas vietu, salīdzināja Bērziņš.

"Swedbank", "SEB bankas" un bankas "Citadele" pārstāvji žurnālistiem atzina, ka klienti savām vajadzībām arvien vairāk izmanto banku mobilos risinājumus. Bērziņš lēsa, ka Latvijā divu trīs gadu laikā maksājumi mobilajā aplikācijā varētu pārsniegt internetbankas darījumus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)